Zakelijke communicatie voor administratieve beroepen
Medisch administratief assistent

Wat ga ik leren?

In deze module leer je op een professionele en zakelijke manier in het Nederlands communiceren, zowel schriftelijk (brieven, e-mails, verslagen) als mondeling (telefoongesprekken en face-to-facegesprekken). Je leert efficiënt communiceren met voortdurende aandacht voor de noden van bezoekers, gasten of klanten en met aandacht voor een positieve uitstraling vanuit de organisatie waarvoor je werkt.

Deze thema's komen aan bod:

  • helder, duidelijk en op een zakelijke manier communiceren
  • inkomende mails op het info-adres beantwoorden of doorsturen naar de aangewezen contactpersoon
  • vergaderingen organiseren
  • noteren tijdens vergaderingen; verslagen opstellen, verwerken (layout, huisstijl) en doorsturen
  • professionele gedragscode:
    • zakelijke omgangsvormen
    • bedrijfscultuur, procesduren en regels
    • confidentieel omgaan met bedrijfsgerelateerde informatie
  • werkplek veilig, ordelijk en milieubewust organiseren
  • veiligheidsvoorschriften
  • klanten, bezoekers en leveranciers ontvangen en oriënten
  • boodschappen noteren en afspraken maken
  • klachten ontvangen en doorgeven
  • ...

Contact

Heb je nog vragen? Ga dan naar het contactformulier

Inschrijven

Dit kan via het inschrijvingsformulier

s